کارگاه حریم خصوصی تفاضلی و تحلیل‌های آماری اطلاعات

انگیزه‌ی اصلی و محرک حریم خصوصی تفاضلی، از تحلیل‌های آماری و دنیای آمار سرچشمه می‌گیرد زیرا از ابتدا نیز هدف از حریم خصوصی تفاضلی، ایجاد یک روش برای انجام تحلیل‌های آماری بدون افشای اطلاعات کاربران است.

علی‌رغم این که تعداد بسیاری از کاربران علاقه‌مند به این حوزه را آمارشناسان تشکیل می‌دهند اما بر کسی پوشیده نیست که حریم خصوصی تفاضلی عمده‌ی پیشرفت خود را مدیون مهندسین و محققین حوزه‌ی کامپیوتر است.

این دو حوزه (آمار و کامپیوتر) اهداف مشترکی را در مبحث حریم خصوصی تفاضلی دنبال می‌کنند اما هر کدام، از دیدگاه خود به مسائل نگاه می‌کند و از روش‌های متفاوتی برای حل مسائل بهره می‌برند؛ از این رو در سال ۱۴۰۱ و از ۴ مرداد یک کارگاه در دانشگاه تورنتو برگزار شد تا فرصتی برای تبادل نظر بین این دو حوزه‌ فراهم شود و بتوانند فاصله‌های خود را کاهش دهند و اطلاعات و دست‌آوردهای خود را با یک‌دیگر به اشتراک بگذارند.

این کارگاه ۵ روز به طول انجامید و تا ۷ مرداد ادامه داشت. برگزاری این کارگاه بر عهده‌ی یک کارگروه ۴ نفره بود که افراد سرشناسی همچون دکتر Gautam Kamath از دانشگاه واترلو و Thomas Steinke از Google عضو این کارگروه بودند.

ارائه‌های «کارگاه حریم خصوصی تفاضلی و تحلیل‌های آماری اطلاعات» را می‌توانید از طریق این لینک به تفکیک روز تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هرگونه استفاده از محتوای این وب سایت، با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است.