جریمه سنگین آمازون به علت نقض قوانین حریم خصوصی

پس از این که نهاد نظارتی حریم خصوصی داده‌های اتحادیه اروپا، نقض قوانین GDPR را توسط بخش مربوط به تبلیغات آمازون اعلام کرد، شرکت آمازون به پرداخت جریمه‌ی ۷۴۶ میلیون یورو (تقریبا ۸۸۷ میلیون دلار) محکوم شد. این جریمه در ۲۵ تیر ماه امسال اعمال شده و رکورد جریمه را در سه سال اخیر شکست. پیش از آمازون، رکورد این جریمه متعلق به گوگل با مبلغ ۵۰ میلیون یورو بوده ‌است.

نهادهای نظارتی می گویند که پردازش داده‌های شخصی کاربران توسط آمازون با قوانین GDPR مطابقت ندارد و اذعان کرده که دستور تغییر شیوه‌های تجاری از پیش به او داده شده بود. شرکت آمازون اعلام کرده که مستحق این جریمه نمی‌باشد، چرا که تصمیم اتحادیه‌ی اروپا درمورد شیوه‌ی به کار گرفته شده برای نمایش تبلیغات مرتبط با کاربران بر پایه‌ی تفاسیر آزمایش نشده‌ی قوانین GDPR بوده و این میزان جریمه عادلانه نیست. آمازون در بیانیه‌ی دیگری به CNN گفت که حفظ حریم خصوصی مشتریان و اعتماد آن‌ها از اولویت‌های اصلی ماست و اطلاعات آن‌ها افشا نشده است.

مقررات GDPR یا General Data Protection Regulation، به دنبال کنترل استفاده سکوهای دیجیتال از داده‌های کاربران و جلوگیری از نقض حریم خصوصی داده‌ها می‌باشد. براساس قانون حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا ، تخلفات می‌تواند منجر به جریمه تا ۲۰ میلیون یورو یا ۴ درصد از درآمد جهانی یک شرکت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هرگونه استفاده از محتوای این وب سایت، با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است.